تصمیم آمریکا و ژاپن برای امضای سند دفاع هسته‌ای ظریف: لیست نهایی وزرای دولت چهاردهم تا ۲ مرداد اعلام می‌شود | شورای راهبری پس از تشکیل کابینه منحل خواهد شد از نحوه جانمایی موکب‌های ایرانی اربعین در عراق چه می‌دانیم؟ وزیر اطلاعات: داعشی های سرگردان گسیل شده به ایران دستگیر شدند وزیر آموزش‌وپرورش: جذب بیش‌از ۱۰۵ هزار معلم هم‌زمان با تقویت مدارس دولتی اتفاق افتاد ۶ شهید؛ ۳ مفقود و ۸۳ زخمی آخرین آمار شهدا و زخمی‌های حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن تاکید سفیر چین در تهران بر تلاش برای حفظ برجام | باید کشور فلسطین به پایتختی «قدس» ایجاد شود مخبر آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو‌های کارکرده را ابلاغ کرد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: حمایت رهبری بزرگ‌ترین سرمایه‌ ماست پژمانفر: کمیسیون اصل۹۰ با رویکرد حمایتی، بر دولت چهاردهم نظارت خواهد داشت فرایندهای آغاز دولت چهاردهم؛ از تنفیذ تا رأی اعتماد ترقی: اگر اصلاح‌طلبان بگذارند، آقای پزشکیان گرایشی به سیاست غرب ندارد | دولت جدید با مجلس چالش جدی خواهد داشت | مشهد برای هر دولتی باید مهم باشد انفجار مهیب در حیفا مزاح رهبر انقلاب با رئیس جمهور منتخب + فیلم برنامه خرید خدمت سربازی اجرا نخواهد شد | مشمولان خدمت وضعیت خود را مشخص کنند توصیه اکید رهبری، تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است انتصابات جدید در فراجا (۳۱ تیر ۱۴۰۳) جدیدترین سامانه‌های راداری و جنگ الکترونیک به نیروی پدافند هوایی الحاق خواهند شد بازگشت ترامپ | تمسخر دموکرات‌ها در دستور کار ترس از یمن | تشدید وضعیت آماده‌باش در اراضی اشغالی و اتخاذ تدابیر امنیتی برای تأسیسات حیاتی
سرخط خبرها

ترقی: اگر اصلاح‌طلبان بگذارند، آقای پزشکیان گرایشی به سیاست غرب ندارد | دولت جدید با مجلس چالش جدی خواهد داشت | مشهد برای هر دولتی باید مهم باشد

  • کد خبر: ۲۴۰۲۱۳
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
ترقی: اگر اصلاح‌طلبان بگذارند، آقای پزشکیان گرایشی به سیاست غرب ندارد | دولت جدید با مجلس چالش جدی خواهد داشت | مشهد برای هر دولتی باید مهم باشد
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر اصلاح‌طلبان بگذارند، پزشکیان گرایشی به سیاست غرب ندارد، اما آن‌ها تلاش می‌کنند ایشان را به سمت مذاکره با غرب بکشانند و غرب‌گرایی را ایجاد نمایند.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا ترقی با اشاره به برنامه دولت آقای پزشکیان نسبت به سیاست خارجی کشور اظهار کرد: اگر سیاست خارجی بخواهد در قالب مصاحبه‌ای که آقای پزشکیان با تهران‌تایمز داشته است، حرکت کند، به طور طبیعی روند سیاست خارجی گذشته ادامه پیدا می‌کند. آقای پزشکیان برای ادامه مذاکرات با غرب برای رفع تحریم‌ها خوش‌بینی دارد و احتمال می‌دهم که آقای پزشکیان بخواهد مذاکره با غرب را تجربه کند. سایر سیاست‌ها در چهارچوب سیاست‌های کلان نظام و رهبری تنظیم شده است.

اصلاح‌طلبان می‌خواهند پزشکیان را به غرب‌گرایی بکشانند

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد این سیاست‌ها را دنبال کند، باید پایبند و معتقد به این‌گونه سیاست‌ها باشد؛ به طوری که به غرب خوش‌بین نباشد و ترس و ضعفی نسبت به غربی‌ها نداشته باشد. دولت جدید باید با اتکا به نظام، رهبری و مردم بتواند به صورت محکم و با عزت و مصلحت در مذاکرات ظاهر شود. ما هنوز فردی را که بتواند این جایگاه را حفظ کند و از این موضع، سیاست خارجی را دنبال کند، در ترکیب افراد مطرح‌شده دولت آقای پزشکیان ندیده‌ایم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است دولت جدید برای رفع تحریم‌ها، امید به مذاکره با غرب داشته باشد، اما اگر اصلاح‌طلبان بگذارند، شخص آقای پزشکیان گرایشی به سیاست غرب ندارد! اگر اصلاح‌طلبان سعی کنند ایشان را به سمت غرب بکشانند و با ترکیبی که در وزارت امور خارجه می‌چینند، به غرب‌گرایی مایل شده و پافشاری کنند، نمی‌دانم ایشان چقدر می‌تواند در این زمینه مقاومت کند.

به برنامه‌های اقتصادی پزشکیان خوش‌بین نیستم

ترقی درخصوص سیاست اقتصادی دولت چهاردهم تصریح کرد: فاصله‌گرفتن از اقتصاد خصولتی نیازمند قدرت، شجاعت، شهامت و درگیرشدن با مافیا‌های ثروت و قدرت است. عمده این مافیا‌ها در جریان اصلاحات هستند؛ یعنی این مافیا‌ها در دولت سازندگی به بدنه اقتصادی کشور نفوذ کردند و هر دولتی که آمده، نتوانسته است با آن‌ها برخورد جدی کند؛ بنابراین اگر دولت چهاردهم، قدرت و شجاعت داشته باشد و بتواند با این مافیا‌ها درون جریان اصلاحات مقابله کند، طبیعتاً می‌تواند در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور گام بردارد و سیاست اقتصادی را از سیطره اقتصاد خصولتی جدا و به سمت اقتصاد جامعی که تمام بازیگران اقتصادی آن در جای مناسبی قرار گرفته‌اند، پیش ببرد.

وی درباره ترکیب تیم اقتصادی آقای پزشکیان خاطرنشان کرد: من به برنامه‌های اخیر و ترکیب تیم اقتصادی آقای پزشکیان خوش‌بین نیستم که بخواهند اقتصاد را به سمت سیاست درستی ببرند. شعار‌هایی مانند اجرای عدالت، توجه به مشکلات کارگران و... داده شده که صرفاً شعار هستند؛ برای رسیدن به عمل، نیازمند برنامه‌ای مناسب و جهت‌گیری اقتصادی روشنی هستیم که متأسفانه تا امروز این عمل‌گرایی را در رفتار نزدیکان رئیس‌جمهور منتخب که تصمیم‌گیرنده خواهند بود، ندیده‌ایم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: تیم اقتصادی آقای طیب‌نیا در دولت جدید، نمی‌تواند نوآوری را در اقتصاد پدید بیاورد. ایشان قدرت و شهامت در برخورد با مافیا‌های اقتصاد خصولتی را ندارد و این نیازمند جسارتی است که بتواند شرایط را بهتر از وضعیت کنونی کند. انقلاب اقتصادی از دست کسانی برمی‌آید که بتوانند با همه عوامل و کانون‌های قدرتی که بر اقتصاد تأثیر منفی دارند، برخورد کنند؛ لذا من فکر نمی‌کنم آقای طیب‌نیا از چنین‌قدرتی برخوردار باشد.

دولت جدید برای انتخاب کابینه، با مجلس چالش خواهد داشت

ترقی با اشاره به چالش آقای پزشکیان و گرفتن رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به سخنان اخیر آقای ظریف در چینش کابینه جایگاهی برای مجلس قائل نشده‌اند. این در حالی است که در آینده نزدیک، با چالش جدی مواجه می‌شوند. دیدگاه‌هایی که آقای ظریف بیان کردند برخلاف قانون اساسی است. ایشان موضعی ضدشیعه را بیان کردند که کاملاً برپایه قومیت‌گرایی بود و با این دیدگاه به‌سادگی نمی‌توانند رأی اعتماد را از مجلس شورای اسلامی بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، باید رضایت عامه مردم را در نظر داشته باشد. اصلاح‌طلبان نباید خود را صاحب رأی آقای پزشکیان بدانند؛ زیرا اکثر کسانی که به آقای پزشکیان رأی دادند، از عامه مردم بودند.

مشهد برای هر دولتی باید مهم باشد

رئیس شورای وحدت در خراسان‌رضوی درباره جایگاه فراملی مشهد در دولت جدید نیز گفت: خوشبختانه طرح‌های توسعه مشهد در برنامه هفتم به تصویب شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی رسیده و به قانون تبدیل شده است. مشهد باید برای هر دولتی مهم باشد و به این شهر توجه شود. یقیناً هر دولتی که به جایگاه قدرت می‌رسد، باید براساس قانون نسبت به تأمین منابع مالی طرح‌ها عمل کند. طبیعتاً زمانی‌که بودجه دست دولت است، می‌تواند ترک فعل کند و اگر نخواهد تأمین اعتبار جایی را به‌اندازه پرداخت کند، می‌تواند پروژه‌ها را دچار اختلال و مشکل نماید. کمااینکه در دولت قبلی نیز ما این مشکلات را داشتیم. نمایندگان استان باید به صورت جدی پیگیری و مراقبت کنند تا مشکلی برای پروژه‌های توسعه استان رخ ندهد؛ در غیر این صورت، ممکن است در مشهد دچار اختلالاتی در اجرای پروژه‌ها بشویم.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->